Referências: |
1. STANKOV, Slavomir; GLAVINIC, Vlado; ROSIC, Marko. Intelligent tutoring systems in e-learning environments: design, implementation and evaluation. Hershey, USA: Information Science Reference, 2010, 423 p., il. ISBN 9781616920081.
2. VICARI, Rosa Maria. Inteligência Artificial aplicada à Educação. In: PIMENTEL, Mariano; SAMPAIO, Fábio F.; SANTOS, Edméa O. (Org.). Informática na Educação: games, inteligência artificial, realidade virtual/aumentada e computação ubíqua. Porto Alegre: Sociedade Brasileira de Computação, 2021. (Série Informática na Educação CEIE-SBC, v.7) Disponível em: <https://ieducacao.ceie-br.org/inteligenciaartificial>
3. REZENDE, Solange Oliveira (org.). Sistemas inteligentes: fundamentos e aplicações. Barueri, SP: Manole, 2003. xxxii, 525 p., il. ISBN 9788520416839.
4. SOTTILARE, R. A.; GRAESSER, A.; HU, X.; HOLDEN, H. (Eds.). Design recommendations for intelligent tutoring systems: Volume 1 - learner modeling. US Army Research Laboratory. 2013.
5. Sottilare, R. A., Graesser, A., Hu, X., & Goldberg, B. (Eds.). (2014). Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Volume 2-Instructional Management (Vol. 2). US Army Research Laboratory.
6. SOTTILARE, R.; GRAESSER, A.; HU, X.; BRAWNER, K. (Eds.). Design recommendations for intelligent tutoring systems: Authoring tools and expert modeling techniques. Robert Sottilare. 2015.
7. SOTTILARE, R. A.; GRAESSER, A. C.; HU, X.; OLNEY, A.; NYE, B.; SINATRA, A. M. (Eds.). Design Recommendations for Intelligent Tutoring Systems: Volume 4 - Domain Modeling. US Army Research Laboratory. 2016.
8. KULIK, J. A.; FLETCHER, J. D. Effectiveness of intelligent tutoring systems: a meta-analytic review. Review of educational research, 86(1), 42- 78. 2016. |