Referências: |
ALLCHIN, D. Teaching the Nature of Science perspectives and resources. Saint Paul: SHiPS Education Press, 2013.
KRAUSE, D.; VIDEIRA, A. (eds.) Brazilian studies in philosophy and history of science an account of recent works. New York: Springer, 2011.
FIGUEIRÔA, Silvia Fernanda de Mendonça; SILVA, Clarete Paranhos; NEWERLA, Vivian Branco; MENDES, Maria Isabel. Subsídios para o uso da História das Ciências no Ensino: exemplos extraídos das Geociências. Ciência e Educação, v.14, n.3, p.497 517, 2008.
GAVROGLU, K.; RENN, J. Positioning the history of Science. New York: Springer, 2007.
Greca, Ileana Maria; Freire Jr, Olival. A Crítica Forte da ciência e implicações para a educação em ciências. Ciência & Educação, v.10, n.3, p.343-361, 2004.
SILVA, C.C. Estudos de história e filosofia das ciências: subsídios para aplicação no ensino. São Paulo: Editora Livraria da Física, 2006.
MATTHEWS, M. Science teaching: the role of history and philosophy of science. New York: Routledge, 1994.
MATTHEWS, M. International Handbook of Research in History, Philosophy and Science Teaching. New York: Springer, 2014.
|